Velkommen til Ternevig barnehage!

VELKOMMEN TIL TERNEVIG BARNEHAGE! Vi holder til på Møvig i Ytre Vågsbygd, like ved Ternevig båthavn og Ternevig Omsorgssenter. Barnehagen ligger i bygget til Sjøspeideren og åpnet i august 1997. Vi er en offentlig godkjent, privat eid barnehage med to avdelinger. Ternevig barnehage er medlem av PBL, Private Barnehagers Landsforbund

I Ternevig barnehage legger vi stor vekt på barnas viktigste aktivitet, nemlig lek.

Barna skal oppleve et stimulerende miljø som støtter opp om deres lyst til å leke, utforske, lære og mestre. Dette skal blant annet komme til uttrykk i variert arbeid med rammeplanens fagområder. Barnehagen skal bidra til læringsfellesskap der barna skal få bidra i egen og andres læring. Barns lek og medvirkning preger barnehagehverdagen.

Mange opplevelser venter i vårt nærmiljø. Det er både landlige og maritime innslag, og muligheter til å utforske naturen både innenfor og utenfor gjerdet. Utelekeplassen vår er naturlig kupert, og stimulerer til motorisk utfoldelse. Det er små «klatrefjell», dekkmiljø hvor barna bl.a. får utfordre sine klatreferdigheter og balanse, naturlige innslag i form av maurtuer, trær, småkryp og muligheter for å grave opp (eller ned) hemmelige skatter både i sand og jord. Vi vil gi barna gode opplevelser som kan danne grunnlag for positiv selvfølelse, inspirasjon til variert lek, vennskap, språkstimulering og læring innenfor de ulike fagområdene.

Her kan du bla i vår åprsplan: ÅRSPLAN TERNEVIG 2021-23