Nærområdet til barnehagen

Barnehagen ligger i flotte omgivelser med mange muligheter. Uteområdet til barnehagen består av ulendt terreng med fjell og røtter. I 2011 fikk vi utvidet uteområdet som barna jobber på. De drar opp røtter, plukker steiner, osv. Her står også et spennende dekk-miljø med digre dekk barna kan klatre på, gjemme seg i, og som inspirerer til mye motorisk stimulering og spennende lek.

Andedammen

En kort tur unna barnehagen ligger Andedammen. Endene vet at vi har med brød til dem når vi er ute på tur. Det hender i blant at de kommer på besøk til oss. Vi finner av og til salamandere i andedammen også.

Trollskogen

I trollskogen er det masse trær barna kan klatre i. De kan lage hytter og man kan ha flere ulike aktiviteter der.

Møvigstranda

Møvigstranda er en populær badestrand i sommerhalvåret. Der kan man jakte på skjell og krabber. I tillegg er det en stor gress slette som kan brukes til ballspill og regellek.

Sumatra

Sumatra er ei lita øy. Der er det en gammel kanonstilling, som en slags "borg" barna kan klarte på.

Lekeplassen

I Alkeveien ligger en lekeplass vi tar turen til innimellom.

Bondegård og hagesenter

I nærheten av barnehagen har vi Bakken gård, med kuer, hester, høner, gris. Og traktorer!

Brøvig gård og hagesenteret Blomstertunet ligger like ved barnehagen.